Zauważyłam, że podczas organizacji ślubu i wesela u wielu par panuje swego rodzaju chaos oraz przypadkowość dotycząca wyboru miejsca uroczystości oraz poszczególnych usługodawców. Przemyślane działania oraz wybory z pewnością wpłyną pozytywnie na powodzenie całego wydarzenia i spowodują, że goście nie zapomną Waszej uroczystości na długo!

Dzisiejszym wpisem chcę pomóc Ci uporządkować pewne elementy organizacyjne i skłonić do stworzenia całościowej wizji Twojego wymarzonego ślubu i wesela. Zaparz swoją ulubioną kawę lub herbatę, weź do ręki kartkę papieru i długopis, usiądź wygodnie i krok po kroku przejdź przez poniższe punkty, koniecznie zapisując swoje myśli i wyobrażenia na papierze. Efekt Cię zaskoczy, zobaczysz!
A zatem do dzieła:

Krok 1 DLACZEGO BIERZESZ ŚLUB?

Jeśli jeszcze nie czytałaś tego wpisu, koniecznie to nadrób- to wbrew pozorom bardzo ważny element organizacyjny ślubu i wesela!

KROK 2 OGÓLNA WIZJA UROCZYSTOŚCI

Na pewno w dzieciństwie marzyłaś o ślubie jak z bajki, a aktualnie, będąc osobą dorosłą masz w głowie obraz tego dnia. Może pozostało w nim coś z dziecięcym marzeń? Rozsiądź się teraz wygodnie i wróć myślami do własnego, osobistego obrazu ślubu i wesela. Co w nim się znajduje?

Czy jest wokół Ciebie wiele osób, rodzina, znajomi, przyjaciele?

Czy jesteś na kwiecistej łące, w sielskim ogrodzie, nad brzegiem morza czy może w eleganckim stylizowanym lub nowoczesnym wnętrzu?

Jak jesteś ubrana, a jak wygląda Twój przyszły mąż?

Co znajduje się wokół- pachnące  kwiaty, barokowe zdobienia, a może nowoczesny design?

Zapisz teraz hasłowo w zeszycie wszystko, co przyjdzie Ci do głowy, o czym marzysz teraz lub marzyłaś w dzieciństwie.

KROK 3 WYBÓR RODZAJU ŚLUBU

Zastanów się teraz nad rodzajem zawarcia związku małżeńskiego, a może tę decyzję macie już za sobą? Poniżej przedstawiam wybrane opcje:

  • Ślub cywilny w Urzędzie Stanu Cywilnego
  • Ślub cywilny w plenerze
  • Ślub cywilny oraz ślub kościelny
  • Ślub konkordatowy
  • Ślub symboliczny, w tym humanistyczny
  • Inny

Wybór zapisz na kartce papieru.

KROK 4 WYMARZONE MIEJSCE ORAZ SCENERIA

Teraz przejrzyj swoje zapiski z kroku 2 oraz wybór z kroku 3.

Czy wiesz już jakie miejsce oraz sceneria będą pasowały do Twojej wizji oraz planów?

Czy będzie to:

  • Przyjęcie w tradycyjnym i stylowym domu weselnym, poprzedzone wzruszającą ceremonią w rodzinnym kościele
  • Ceremonia zaślubin nad brzegiem morza lub w kwiecistym ogrodzie, a po niej przyjęcie weselne w nowoczesnym lokalu
  • Sielska ceremonia połączona z przyjęciem w klimatycznej stodole
  • Wystawny pałac, czy surowy zamek
  • Inne, własne propozycje?

Zastanówcie się wspólnie, co jest dla Was najlepszym i wymarzonym rozwiązaniem i zapiszcie swój wybór na papierze.

KROK 5 GOŚCIE WESELNI

Z kim chcecie spędzić ten jedyny dzień? Kogo chcecie zaprosić? Czy tylko najbliższą rodzinę i przyjaciół? A może również dalszych kuzynów, z którymi nie widzieliście się dawno czy kolegów z pracy?

Sporządźcie wstępną listę gości i przedyskutujcie ją wspólnie.

KROK 6 TERMIN UROCZYSTOŚCI

Wybierzcie odpowiednią datę, która będzie współgrać ze stylem uroczystości. Szczyt sezonu ślubnego przypada na miesiące od czerwca do sierpnia, jednak co raz więcej par decyduje się na wybór scenerii pięknej polskiej jesieni czy wiosny. Więcej informacji na temat wyboru odpowiedniego terminu znajdziesz w e-booku – bezpłatnym dodatku do newslettera.

KROK 7 BUDŻET ŚLUBNY

Ustalcie kwotę jaką możecie i chcecie wydać na organizację uroczystości. Wskazówki na temat tworzenia budżetu ślubnego są dostępne w bezpłatnym e-booku, który otrzymacie tutaj.

Tak stworzony budżet ślubny będzie Wam towarzyszył do ostatniego dnia przygotowań, a nawet dłużej i stanowić będzie doskonałą kontrolę ślubnych wydatków.

KROK 8 MOTYW PRZEWODNI

Wspólne pasje i działania mogą posłużyć Wam jako motyw przewodni uroczystości, jednak nic na siłę. Stylowe miejsce, kolor, czy dopasowane wymarzone dodatki lub personalizowane detale, to elementy, które stworzą wyjątkowy i niepowtarzalny klimat wydarzenia. Polecam założenie konta w serwisie Pinterest, gdzie możecie tworzyć tablice z wybranymi inspiracjami- bardzo pomocne narzędzie!

KROK 9 SPORZĄDZENIE SZCZEGÓŁOWEGO HARMONOGRAMU PRZYGOTOWAŃ

Przyjęcie weselne, tak jak inne duże wydarzenia, wymaga stworzenia szczegółowego planu działania. Z pewnością unikniesz dzięki temu niepotrzebnego stresu.  W sieci znajdziesz wiele gotowych harmonogramów, a już niedługo pojawi się on również na stronie Białepiwonie.pl

KROK 10 PRZYSTĄPIENIE DO WYBORU USŁUGODAWCÓW

Znając już:

  • Powód zawarcia związku małżeńskiego
  • Ogólną wizję wraz z wyobrażeniem miejsca uroczystości
  • Rodzaj oraz termin ślubu
  • Przybliżoną liczbę gości
  • Budżet ślubny
  • Motyw przewodni uroczystości
  • Harmonogram przygotowań
  • Możesz przejść do tworzenia i kreowania poszczególnych elementów planu.

W bezpłatnym e-booku, który otrzymasz jako dodatek do Newslettera znajduje się lista usługodawców, którzy powinni zostać wybrani jako pierwsi. Z pewnością rozpocznij od wyboru miejsca przyjęcia oraz ceremonii ślubnej. Wybierając kolejnych podwykonawców, którzy będą towarzyszyć Ci w tym jedynym dniu i razem z Tobą go współtworzyć, pamiętaj o własnej, osobistej wizji całej uroczystości. Niech wszystkie elementy współgrają ze sobą, tworząc przemyślaną i efektowną całość.  Warto też przy tym zerknąć „od czasu do czasu” na tabelę budżetową 😉

Na blogu Białe Piwonie, w każdy wtorek (cykl ŚLUBNE WTORKI) i niektóre piątki (relacje z targów, recenzje książek itp.) otrzymasz kolejne cenne wskazówki i garść inspiracji, dotyczących organizacji niepowtarzalnego przyjęcia, które każdy z Twoich gości zapamięta na długi, długi czas.

A już jutro druga część relacji z Międzynarodowych Targów Ślubnych (pierwszą znajdziesz tutaj), zapisz się do newslettera, żeby niczego nie przegapić.

Z pozdrowieniami,

Kinga

Zostaw komentarz